huisstijl Metis Montessori Lyceum

%

Grafische vormgeving

%

Webdesign

%

Fotografie

%

Tekst schrijven

Projectomschrijving

Het Metis Montessori Lyceum schakelde ons in voor de ontwikkeling van een nieuw logo en nieuwe huisstijl. Belangrijk uitgangspunt was dat de specifieke kenmerken van het Montessori onderwijs werden benadrukt.
Daarnaast hebben we een communicatiestrategie bedacht om de terugloop van het aantal leerlingen tot stilstand te brengen.

Resultaten
  • Heldere, bij de doelgroep aansprekende huisstijl
  • Simpel maar doeltreffend communicatieplan
  • Terugloop aantal leerlingen omgezet naar aanwas nieuwe leerlingen

Logo ontwerp

Vanuit de nieuwe naam Metis (godin der wijsheid) hebben we diverse ontwerpen gemaakt. Uiteindelijk sloot de versie met de uil (symbool voor wijsheid) het meeste aan bij de doelgroep.

Beeldbepalende bouwstenen

De huisstijl is opgebouwd uit bouwstenen, zoals het logo en de fotografie. Al deze bouwstenen zorgen voor een herkenbare en consistente signatuur op alle communicatiedragers.

De meest beeldbepalende bouwstenen zijn:
– Logo en de pay-off (overtref jezelf)
– Basiskleur rood en secundaire kleuren blauw, geel en groen
– Merkvlakken (rood vlak met ronding)

Fotografie

Om voldoende fotomateriaal te hebben voor de website, folders en de schoolgids hebben we drie dagen in en rondom de schoolgebouwen foto’s gemaakt.

Website

Voor het ontwerp van de website hebben we de huisstijl als leidraad genomen. Het drukwerk en de digitale presentatie sluiten duidelijk op elkaar aan. De stijl in de foto’s, het beeldbepalende rood en de ondersteunende kleuren zorgen samen met het logo voor overzichtelijke informatie. Helder voor de klant, prettig voor de gebruiker.

Bij het ontwerpen van websites maken we diverse stramienen voor verschillende pagina’s.

Folders

Voor ieder onderwijsniveau hebben we folders gemaakt.
Daarnaast hebben we aparte folders gemaakt voor het Technasium en het Gymnasium.

Schoolgids

Elk jaar wordt de schoolgids samengesteld. Naast een gedrukte versie, maken we ook een interactieve PDF die online te bekijken is. In de interactieve PDF zijn allerlei links opgenomen naar mailadressen en websites. Door middel van pijltjes is het makkelijk navigeren.

Poster

Voor de open dagen hebben we een poster ontwikkeld. We hebben een combinatie van foto en kop gevonden die elkaar versterken. Op deze manier wordt de boodschap heel snel overgebracht.

Commercial

Om nieuwe leerlingen en hun ouders bekend te maken met het Metis Montessori Lyceum hebben we een commercial gemaakt. Naast het ontwerp hebben we ook de voice-over (via stemmenbureau), de muziek (eigen compositie) en de video-editing gedaan.

Drinkbekers

We ontwerpen niet alleen voor het platte vlak, maar ook voor driedimensionale objecten.

Roll up banners

Voor evenementen, open dagen en schoolbeurzen hebben we drie roll up banners ontwikkeld. Elke banner weerspiegeld één van de drie kernwaarden.

Floating pen

De floating pen is een leuke “weggever” op open dagen en beurzen. Als je de pen schuin houdt, drijft het “uiltje” als wereldburger langs allerlei wereldgebouwen van links naar rechts.

E-mail basis

Om een eenduidige lijn in de mailberichten te garanderen, hebben we een e-mail template ontwikkeld. De afdeling ICT van het Metis kan voor elke medewerker een e-mailaccount aanmaken in de huisstijl van de school.

Powerpoint sjabloon

Om de huisstijl consequent door te voeren in de Powerpoint presentaties van de docenten, hebben we een Powerpoint sjabloon ontwikkeld. De docenten kunnen uit verschillende pagina’s kiezen, net wat ze op dat moment nodig hebben.

Header Facebookpagina

Overal waar de school zichtbaar is, herken je de huisstijl. Zo ook op de Facebook pagina waar we de header voor hebben ontworpen.

Benieuwd wat we voor jou kunnen doen?

Pin It on Pinterest