Selecteer een pagina
HUISSTIJL PROFESSIONALS

Wij creëren meer dan alleen huisstijlen

Nee, we creëren niet alleen huisstijlen. Onze werkzaamheden zijn zeer gevarieerd en divers.
We kunnen daarom veel meer voor je betekenen!

HUISSTIJL PROFESSIONALS

Grafische vormgeving

Grafische vormgeving is het visueel vormgeven van tekst en beeld voor toepassingen op het platte vlak. Dat kan zijn het ontwikkelen van een logo en huisstijl voor je bedrijf, maar het is ook het maken van een productfolder of brochure. Andere producten die we voor je kunnen vormgeven zijn:

  • Websites
  • Posters, vlaggen
  • Belettering van je pand of auto
  • Offerte- en presentatiemappen
  • Verpakkingen voor je product
  • Flyers, advertenties, formulieren, naambordjes, bordspellen, stickers, kleding, etc.
Interactieve PDF

Een interactieve PDF is bijvoorbeeld een formulier dat digitaal ingevuld kan worden. Ook informatiefolders en catalogi om op internet te raadplegen, kunnen wij als interactieve PDF’s opmaken.

Met een interactieve PDF is het onder andere mogelijk om een brochure overzichtelijk te houden. Door in de inhoudsopgave links naar de betreffende pagina’s toe te voegen, wordt de lezer eenvoudig door de tekst geleid. Hetzelfde geldt natuurlijk voor een knop of icoon om vanuit de tekst terug naar de inhoudsopgave te gaan. Zo zal de lezer niet snel ‘verdwalen’.

In een interactieve PDF kunnen ook animaties, filmfragmenten en diapresentaties worden opgenomen.

Verstuur je je facturen en offertes alleen nog maar per e-mail? Dan kunnen wij jouw briefpapier uitwerken in een Word template.

Heb je een brochure of formulier en wil je die digitaal versturen? Dan kunnen wij daar een interactieve PDF van maken.

HUISSTIJL PROFESSIONALS

Webdesign

Het ontwerpen, vormgeven en maken van een website zien wij als een apart onderdeel van onze werkzaamheden. Een website is namelijk meer dan alleen een goede vormgeving op het platte vlak.

Een optimale gebruikerservaring vraagt extra techniek die wij kunnen inbouwen. Daarbij is een goede user interface onontbeerlijk.

Misschien wil je wel regelmatig nieuws op je website plaatsen of wil je je producten op een fraaie manier in een dynamische portfolio presenteren. Er is van alles mogelijk:

  • Geanimeerde knoppen
  • E-mail opt-ins
  • Links naar je social media
  • Social media meldingen op je site
  • Een portfolio
  • Filmpjes en/of animaties
  • Een webshop

 

 

 

Een goed uitziende site op smartphone en tablet

 

Bij webdesign hoort ook het responsive maken van je website. Door deze techniek kan je website niet alleen op een desktopcomputer bekeken worden, maar ook op een tablet of smartphone. Met name voor zoekmachines is het responsive maken van je website steeds belangrijker. Google heeft zelfs bepaald dat wie geen responsive website heeft, onderaan komt bij de zoekresultaten op een smartphone of tablet.

Content Management Systeem

 

Tegenwoordig kiezen steeds meer bedrijven voor een website met een Content Management Systeem (CMS). Met een CMS kun je makkelijk zelf je website onderhouden. Je kunt eenvoudig pagina’s bijmaken, teksten aanpassen en afbeeldingen wijzigen of toevoegen en je hoeft niet meer voor elke kleine wijziging naar ons terug te komen.

Zoekmachineoptimalisatie

 

Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is het actief optimaliseren van je website om het bezoek naar je website op relevante zoekwoorden (keywords) vanuit zoekmachines te verhogen. Bij elke nieuwe website die we opleveren, voegen we basis SEO technieken toe.

 

User interface

Een goede vormgeving van een website bestaat uit een mooi design en een goede user interface. Met user interface wordt bedoeld dat de verschillende onderdelen die in de website voorkomen voor de gebruiker op een logische plek staan en op de juiste manier werken (je ziet het en je weet wat je moet doen).

Binnen de user interface wordt gesproken van designpatronen. Een of meer van de volgende designpatronen ben je vast wel eens op websites tegengekomen:

  1. Het hamburgermenu – niet elke vormgever is er blij mee, maar ondertussen is dit designpatroon niet meer weg te denken.  Iedereen weet dat het menu zich onder deze streepjes bevindt.
  2. De hero image – Hero images zijn de snelste manier om de aandacht van de bezoeker te grijpen en daarom dus superbelangrijk.
  3. Kaart lay-out – De kaart lay-out is bij de meeste mensen vooral bekend van Pinterest. Een kaart biedt informatie in hapklare brokken die makkelijk snel te scannen is. Je ziet ze daarom dus nu overal op het internet opduiken.

HUISSTIJL PROFESSIONALS

Fotografie

Het is belangrijk om voldoende aandacht te besteden aan de vormgeving van je huisstijl. Het is net zo belangrijk om aandacht te besteden aan de fotografie.

Bepaal de stijl!

Ook met fotografie kun je voor een ‘huisstijl’ kiezen. Als je ervoor kiest om je producten of diensten door ons laten fotograferen, dan zullen we eerst de stijl gaan bepalen. Deze stijl zal bij jou, je bedrijf en je producten of diensten moeten passen.

De volgende mogelijkheden zullen we dan overleggen:

  • Locatie (binnen in onze fotostudio of op locatie)
  • Wel of geen scherptediepte
  • Belichting
  • Zwart-wit of kleur
  • Styling
  • Inzoomen of overzicht
  • Beweging of statisch
  • Achtergrond
  • Nabewerkingen, filters

Door middel van deze eigen stijl zul je je duidelijker onderscheiden en dus nog meer opvallen bij je (toekomstige) klanten.

Zelfs als je kiest voor knotsgekke foto’s, zorgen we er altijd voor dat:

  • Er eenheid is in het soort foto’s.
  • De foto’s van hoge kwaliteit zijn.
  • De foto’s een eigen identiteit en uitstraling hebben.

HUISSTIJL PROFESSIONALS

Redigeren en schrijven van teksten

Met tekst kun je spelen. Met name in commerciële uitingen, zoals advertenties of posters, kan het leuk zijn om woord- of stijlgrapjes uit te halen. Op die manier kun je de aandacht van de lezer trekken.
In een informatieve tekst wil je dat echter niet. Dat leidt af. Een informatieve tekst moet helder en duidelijk zijn, zonder te veel poespas.

Een goede tekst doet veel

Het schrijven van een goede tekst is een lastig en tijdrovend klusje. Toch kiezen veel bedrijven ervoor om dit zelf te doen. Jij misschien ook wel.
Het komt regelmatig voor dat wij dit soort teksten krijgen aangeleverd. We lezen ze vaak even door om te zien of er geen gekke fouten inzitten.

Pas op voor stijlfouten

Een goede tekst is echter niet alleen vrij van spelfouten, het bevat ook geen stijlfouten.
Als je wilt kunnen wij jouw geschreven tekst redigeren. We halen de kromme zinnen en spelfouten eruit en zorgen ervoor dat het een goedlopend verhaal wordt.

Mocht je helemaal geen zin of tijd hebben om teksten te schrijven, dan kun je het natuurlijk ook aan ons overlaten.

Stel ons gerust je vragen!

1 + 5 =

2DSign

Adres
De Mossel 7
1723 HZ  Noord-Scharwoude
Nederland

Tel
0226 – 34 11 00

e-mail
info@2dsign.nl

Pin It on Pinterest